تامین سرمایه لوتوس پارسیان

سوالات متداول و راهنمای صندوق‌ها

لطفا جهت نمایش پاسخ و آشنایی با صندوق‌ها بر روی نام صندوق سرمایه‌گذاری و یا سوال مورد نظر کلیک نمایید

صندوق لوتوس پارسیان | صندوق پیروزان | صندوق زرین | صندوق اعتمادآفرین | صندوق ثروت آفرین | صندوق نیکوکاری لوتوس رویان | صندوق جسورانه رویش | صندوق طلا

 صندوق نیکوکاری دانشگاه الزهرا(س)  | صندوق با درآمد ثابت تصمیم | صندوق درآمد ثابت سپهر تدبیرگران

 

پاسخ

به فرآیند سرمایه‌گذاری (خرید واحدهای صندوق) صدور و به فرآیند فروش واحدهای سرمایه‌گذاری (دریافت مبلغ سرمایه‌گذاری شده)، ابطال گفته می‌شود. لازم به ذکر است؛ صدور واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های تحت مدیریت شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان از جمله (لوتوس پارسیان، پیروزان، زرین پارسیان و نیکوکاری لوتوس رویان) از طریق پرتال به آدرس www.lotusib.ir امکان‌پذیر است.

پاسخ

درخواست‌های صدور زمانی تایید و ثبت می‌شوند که نرخ صدور مشخص شده باشد. در صندوق سرمایه‌گذاری لوتوس پارسیان، نرخ صدور هر روز در اولین روز کاری بعد و معمولا تا قبل از ساعت 14 مشخص می‌شود؛ بنابراین چنانچه هیچ‌گونه مشکلی در محاسبات نرخ وجود نداشته باشد، پس از ساعت 14 اولین روز کاری بعد از ارائه درخواست، صدور شما تایید و به دارایی قبلی اضافه می‌شود. این در حالی است که قبل از تایید صدور و اعمال تعداد واحدها در میزان دارایی، امکان پیگیری درخواست‌ها از قسمت مدیریت درخواست‌ها وجود دارد.

پاسخ

حداقل تعداد واحد قابل خریداری در هر نوبت در صندوق لوتوس پارسیان، پیروزان، زرین پارسیان، نیکوکاری لوتوس رویان، نیکوکاری دانشگاه الزهرا، تصمیم و سپهر تدبیرگران یک واحد است.

پاسخ

به دلیل حجم زیاد تراکنش‌ها، هر درخواست در صف صدور قرار می‌گیرد و تا ساعت 3 بعد از ظهر در بخش مدیریت درخواست‌ها به نمایش در خواهد آمد لذا در صورتی که بنا به دلایلی از قبیل قطعی سیستم، مبلغ از حساب سرمایه‌گذار کسر شود ولی درخواست صدوری تا ساعت 3 بعد از ظهر در بخش مدیریت درخواست‌ها ثبت نشود، مبلغ کسر شده به حساب سرمایه‌گذار عودت داده می‌شود. در اینگونه موارد، برای پیگیری هرچه سریعتر، بعد از ساعت 3 در بخش پشتیبانی تیکت ثبت نمایید و یا با کارشناسان صندوق (8656-021 داخلی 2) تماس بگیرید.

پاسخ

 

پاسخ

بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در این صندوق، 26ام هر ماه است.

پاسخ

روز اعمال سود صندوق (25ام هر ماه) به دلیل حداکثر بودن نرخ صدور، زمان مناسبی برای صدور نیست؛ در نتیجه از ثبت درخواست صدور در روزهای 24 و 25 ماه خودداری کنید.

پاسخ

پرداخت مبالغ ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری در دو مرحله انجام می‌شود: ۱- مبالغ اسمی در پایان روزِ کاری همان روز ارائه درخواست به حساب سرمایه‌گذار واریز می‌شود ۲- مابه‌التفاوت مبلغ اسمی و NAV ابطال، روزِ کاری بعد از ارائه درخواست بر اساس نرخ روزِ ثبت درخواست پرداخت می‌شود.

پاسخ

کلیه مبالغ پرداختی از صندوق لوتوس پارسیان، به شماره حساب پارسیان که در سیستم صندوق و پرتال تامین سرمایه تعریف شده، واریز می‌شود.

پاسخ

پیش‌بینی سود در صندوق لوتوس پارسیان برای یک دوره کامل است. یک دوره کامل برای این صندوق از 25 ام هر ماه تا 25 ام ماه بعد می‌باشد. برای واحدهایی که میان دوره وارد صندوق شده (صدور واحدها) یا میان دوره از صندوق خارج می‌شوند (ابطال واحدها) پیش‌بینی سود نخواهیم داشت.

پاسخ

خیر، صندوق سرمایه‌گذاری لوتوس پارسیان هیچ کارمزدی بابت درخواست صدور و ابطال دریافت نمی‌کند.

پاسخ

بله، کلیه صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، معاف ازمالیات می‌باشند.

پاسخ

 در صورتی که سرمایه‌گذار نیاز به دریافت گواهی سرمایه‌گذاری داشته باشد، در صندوق لوتوس پارسیان، پیروزان و نیکوکاری لوتوس رویان می‌تواند روز کاری بعد از ثبت درخواست صدور/ابطال و در صندوق‌های زرین پارسیان، نیکوکاری دانشگاه الزهرا، سپهر تدبیرگران و تصمیم دو روز کاری بعد از ثبت درخواست صدور/ابطال (ساعت ۱۵ به بعد) از طریق پرتال تامین سرمایه لوتوس پارسیان و در قسمت داشبورد (چاپ گواهی) نسبت به دریافت گواهی خود اقدام کند.

پاسخ

می‌توانید راهنمای ثبت نام و روند استفاده از خدمات پرتال را از اینجا مطالعه فرمایید.

پاسخ

برای این منظور، ابتدا لازم است به صفحه ورود دسترسی پیدا کنید. در این صفحه گزینه "فراموشی کلمه عبور" را انتخاب و کد ملی خود را در کادر در نظر گرفته شده وارد کنید. در این مرحله کد بازیابی از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد. با وارد کردن آن در کادر مربوطه در همین صفحه، تعریف رمز عبور جدید و انتخاب گزینه "بازیابی کلمه عبور" می‌توانید اطلاعات کلمه عبور خود را بازیابی کنید..

پاسخ

 

 

 

چنانچه پاسخ پرسش خود را پیدا نکردید؛ در صورت وجود هرگونه سوال، سریع‌ترین راه پاسخگویی به سؤال‌های شما، ارسال آن در بخش پشتیبانی پرتال پس از ورود با نام کاربری است. در صورتی که هنوز کد کاربری دریافت نکرده‌اید، می‌توانید از طریق ارسال پرسش در قسمت تماس با ما اقدام نمایید.
بدیهی است در صورت تماس تلفنی، به دلیل حجم بالای تماس‌ها، مدت زیادی در صف انتظار خواهید ماند.